• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66836
+
-

ضرورت ورود مسئولانه  به امر ازدواج

ضرورت ورود مسئولانه  به امر ازدواج

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: باید با مسائل اجتماعی مسئولانه، عملیاتی و جهادی برخورد شود. به گزارش فارس، خدابخش مرادی در جلسه ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به این‌که دانستن مشکل به معنای رفع مسئولیت نیست، اظهار کرد: هر دستگاهی باید ماموریت خود را در رفع مشکل بشناسد و در این زمینه اقدام کند. 

وی با اشاره به این‌که همه ما در مورد آسیب‌های اجتماعی و اولویت‌های اجتماعی کشور اطلاعاتی داریم، افزود: باید هر کدام از ما از خود بپرسیم، دستگاه‌های فعال چه وظیفه‌ای در مقابل رفع مسائل اجتماعی در جامعه دارد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به پیش‌بینی 5 اولویت مهم توسط مقام معظم رهبری در کشور توضیح داد: استان زنجان براساس مطالعات انجام‌شده پیشگیری از 2 آسیب از این آسیب‌ها را در دستور کار خود دارد. 

مرادی با اشاره به این‌که باید با مسائل اجتماعی مسئولانه، عملیاتی و جهادی برخورد شود، گفت: برگزاری جلسه مسئولیت ما را در مقابل آسیب‌های اجتماعی سلب نمی‌کند. وی بر تبیین عالمانه و عمل‌گرایانه و همچنین تبلیغات خلاقانه در مورد ازدواج تأکید کرد و افزود: وضعیت ازدواج و طلاق در کشور براساس آمارها مشخص است و باید یک مطالعه راهبردی و کاربردی برای ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه انجام شود. 


تدوین برنامه سالانه ازدواج در زنجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به این‌که دبیرخانه ازدواج باید برنامه سالانه برای ترویج این فرهنگ تدوین کند، گفت: هریک از دستگاه‌های اجرایی باید سند و برنامه عملیاتی برای تبیین و تبلیغ ازدواج با قابلیت رصد داشته باشند. 

مرادی با اشاره به این‌که فرمانداران در شهرستان‌ها نیز همین کار را انجام دهند، تصریح کرد: باید به منظور ارزیابی اقدامات انجام‌شده هر 3 ماه یک بار جلسه‌ای برای گزارش‌دهی دستگاه‌ها تشکیل شود. وی با اشاره به این‌که ائمه جماعات نیز باید در حوزه تبیین فرهنگ ازدواج ورود پیدا کنند، توضیح داد: استان زنجان بهشت خیران است و باید سمن‌های فعال در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان یادآور شد: انتظار می‌رود بانک‌ها مدت انتظار وام‌های ازدواج را کاهش داده و تعداد وام‌های ارائه‌شده در زمینه ازدواج را افزایش دهند. مرادی با اشاره به این‌که باید برنامه‌های تسهیلگری در حوزه معروف به‌ ویژه در تحکیم خانواده برگزار شود، گفت: ازدواج یکی از این محورهاست. 

وی با بیان این‌که باید در حوزه مشاوره نیز از مشاوره‌های عالمانه استفاده کرد، یادآور شد: دستگاه‌های دعوت‌کننده و دستگاه‌های اعزام‌کننده مشاوران دقت بیشتری داشته باشند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید